Jag förstår

Bröstcancerföreningen Amazona i Stockholm är en del av Bröstcancerförbundet.

Vi finns till för att stötta både dig som är drabbad, din familj, dina anhöriga samt även din eventuella arbetsgivare och kollegor.

På vår medlemswebb amazona.se kan du som medlem ta del av det stora utbud av aktiviteter, kurser, föreläsningar och samtalsstöd som vi erbjuder.

Våra mysiga lokaler finns på Frejgatan 56 i Vasastan.

På vårt kansli jobbar Birgitta, Judy samt vår ordförande Izabela. Alla med egna erfarenheter av bröstcancer.

Oavsett om du är medlem eller inte så är du alltid välkommen till kansliet vardagar mellan kl 10-14 för att låna eller läsa böcker från vårt bibliotek, hämta informationsmaterial och ta en kopp kaffe eller te och prata med oss i lugn och ro.

Hjärtligt välkomna till oss!

• Vår förening – BCF Amazona i Stockholm bildades 1978. Medlemstalet ökar och vi är ca 2.000 medlemmar i Stockholm. Vi är en ideell, opolitisk och icke religiöst bunden förening som arbetar som ett komplement till sjukvården. Vi ger inte medicinska råd.
  • Vi arbetar aktivt med att driva frågor för att förbättra mammografi, behandlingar, vård och rehabilitering för bröstcancerpatienter. Vi gör det genom att påverka politiker och samarbeta med sjukvården. Dessutom medverkar vi vid utbildning av sjukvårdspersonal och personalträffar på sjukhusen. Vi har ett nära samarbete med bl.a. Karolinska Universitetssjukhuset, St. Görans sjukhus samt Södersjukhuset.
  • Vi stödjer bröstcancerforskningen genom aktiv medverkan i Rosabandet-kampanjen till förmån för Bröstcancerfonden.
  • Vår verksamhet stöds genom medlemsavgifter, årliga bidrag av Stockholms läns landsting, gåvor samt bidrag från olika fonder.